Dziękujemy za dobre słowa! A także uwagi jakie przesyłacie do Nas w celu poprawienia jakości usługi Gdzie Jest Dziecko.
Dzięki Wam wciąż się zmieniamy i ulepszamy!
Specjalnie dla Was zebraliśmy najczęściej przysyłane pytania dotyczące usługi Gdzie Jest Dziecko.
Oto odpowiedzi:
Nie, z telefonu Bliskiego należy jedynie wyrazić zgodę na lokalizację (Bliski zgode wyraża tylko raz). Tylko w przypadku, gdy Bliski znajduje się w
sieci Play występuje wymóg instalacji aplikacji mobilnej. Można ją pobrać ze strony: www.gjde.pl/br lub wpisując w Sklep Google/App store/Windows Store: Rodzinne S.O.S.
Pamiętaj! Bliski nigdy nie jest informowany o lokalizowaniu!
Czy Bliski ponosi opłatę za zainstalowaną na swoim telefonie aplikację mobilną?
Nie, Bliski nie ponosi żadnych kosztów związanych z Pakietem Bezpieczna Rodzina. Koszty dodatkowe mogą być związane z transmisją danych (wg cennika operatora) np. podczas pobierania aplikacji.
Czy w sytuacji zagrożenia, przy użyciu konkretnego alarmu w aplikacji Bezpieczna Rodzina przez Bliskiego, powiadamiane są od razu służby takie jak: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe?
Wszystko zależy od indywidualnych ustawień aplikacji mobilnej Bliskiego, które może ustawić i modyfikować Rodzic w swoim profilu na stronie www.gdziejestdziecko.pl. W zależności od ustawień, których dokonał Rodzic, z telefonu Bliskiego może zostać wykonane połączenie do wybranych służb.
Czy wykonanie zdjęcia lub nagranie video w przypadku alarmu wywołanego przez Bliskiego dzieje się samoczynnie?
Wszystko zależy od tego, który z dostępnych alarmów SOS zostanie wybrany. Jeśli jest to SOS Ogólny, wówczas film nagrywany jest automatycznie. Nagrywane jest otoczenie telefonu, będące w zasięgu kamerki w telefonie. Można również wybrać opcję, w której zdjęcie lub nagrywanie filmu jest wykonywane przez Bliskiego, w wybranym przez niego momencie.
Czy wykonane zdjęcie lub nagranie video z poziomu aplikacji Bliskiego w Bezpiecznej Rodzinie jest automatycznie wysyłane w wiadomości SOS do rodzica, czy trzeba wykonać dodatkowe czynności?
Nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych czynności. W SMSowym zgłoszeniu SOS Rodzic oraz wszystkie osoby dodane do powiadomień otrzymują link do swojego profilu, w którym mogą obejrzeć nagrany film.
Czy w sytuacji, kiedy Bliski wysyła potwierdzenie bezpieczeństwa (OK.) z aplikacji Rodzinne SOS to czy wraz z komunikatem tekstowym Rodzic otrzyma również informację o lokalizacji i podgląd mapy?
Tak, otrzymuje wiadomość tekstową oraz informację o położeniu Bliskiego, które może otworzyć na mapie w aplikacji mobilnej lub w swoim profilu na stronie: www.gdziejestdziecko.pl.
Czy jest możliwość robienia zdjęć i nagrywania video oraz przesyłania ich do rodziców, przyjaciół, w przypadku, gdy Bliski przebywa np. na wycieczce itp., by móc podzielić się wrażeniami z najbliższymi?
Tak, jest możliwość wykonania zdjęcia i nagrania oraz wysłania ich na aplikację mobilną do wskazanych wcześniej osób do powiadomień.
Jakie sieci operatorów obsługuje Gdzie Jest Dziecko?
Współpracujemy ze wszystkimi operatora sieci komórkowych:
W Gdzie Jest Dziecko możliwe jest lokalizowanie telefonów Play, Plus, Simplus, MixPlus, T-Mobile, Tak Tak z T-Mobile na kartę, TU Biedronka, Mix, NJU Mobile, Orange, Orange Mix, Orange GO, Orange Music oraz Orange POP.
Czy dopuszczalna jest sytuacja, żeby Rodzic posiadał telefon poza sieciami Orange, T-Mobile, Plus, Play?
Tak, mimo że aktualnie serwis umożliwia lokalizowanie telefonów tylko w sieciach Orange, T-Mobile, Plus, Play. W przypadku, kiedy telefon Bliskiego jest w sieci Orange, T-Mobile, Plus czy Play, a Rodzica w innej sieci, można przeprowadzić rejestrację konta Rodzica za pomocą telefonu Bliskiego. Następnie, do tak stworzonego konta można dodać Bliskiego (posiadające telefon w sieci Orange, T-Mobile, Plus lub Play). Przy takim rozwiązaniu należy pamiętać, że funkcje usługi zarezerwowane tylko dla Rodzica, takie jak płatności przez SMS, muszą być realizowane za pomocą telefonu Bliskiego. Lokalizacji Bliskiego można dokonywać z poziomu serwisu WWW lub Aplikacji mobilnej:
Pobierz aplikację na telefon Dziecka/Bliskiego: www.gjde.pl/br
Pobierz Gdzie Jest Dziecko dla Rodzica: www.gdziejestdziecko.pl/app
Więcej o Bezpiecznej Rodzinie: www.bezpiecznarodzina.pl
Chcąc jeszcze lepiej chronić swoje dziecko i zadbać o dokładniejszą kontrolę rodzicielską, warto wykorzystać możliwości, jakie daje nam dzisiejsza nowoczesna technologia. Do stałego kontaktu z synem lub córką przydaje się oczywiście telefon. Co jednak, jeżeli dziecko spędza za dużo czasu przed ekranem smartfona lub po prostu jest za małe, by mieć własną komórkę? W takiej sytuacji idealnie sprawdzi się smartwatch GPS. Zegarek dziecięcy GJD.11 dostępny w sklepie Bezpieczna Rodzina to urządzenie, które oprócz wielu funkcjonalności wspomagających kontrolę rodzicielską, jest także doskonałym gadżetem. Funkcja telefonu, dotykowy, kolorowy ekran, modna kolorystyka, licznik kroków, czy wbudowany aparat sprawiają, że urządzenie staje się ciekawym dodatkiem dla każdego dziecka.
Co smartwatch daje rodzicom? Po zainstalowaniu dedykowanej aplikacji na swój telefon, opiekun o dowolnej porze może sprawdzić, gdzie znajduje się jego pociecha, a także przyjrzeć się dokładnie historii lokalizacji. Nasłuch otoczenia i wyznaczenie indywidualnych stref bezpieczeństwa, o których opuszczeniu rodzic zostanie powiadomiony na swój smartfon, to dodatkowe zabezpieczenie i pewność, że dziecko jest bezpieczne. Jeżeli Twój syn lub córka poczują się zagrożeni, za pomocą jednego guzika wyślą z zegarka z GPS GJD.11 powiadomienie SOS, które natychmiast odbierzesz na swoim telefonie. Ponieważ w naszym urządzeniu zainstalowana jest już karta SIM, nie musisz martwić się dodatkowymi formalnościami. Wszystko dla Twojej wygody i bezpieczeństwa osób, które są dla Ciebie ważne.
Zegarek dziecięcy GJD.11 znajdziesz w sklepie Bezpieczna Rodzina.
Chcesz jeszcze lepiej chronić swoich bliskich? Sprawdź najlepsze rozwiązania.