Zaznacz wszystkie niezbędne zgody i uprawnienia, o jakie poprosi Cię aplikacja „Bezpieczny smartfon” przy pierwszej konfiguracji i pamiętaj, że ten proces może się nieznacznie różnić w zależności od marki i modelu urządzenia Dziecka. Najnowsze lub mniej popularne modele smartfonów mogą wymagać nadania dodatkowych uprawnień, które są niezbędne do prawidłowego działania blokad i limitów, a mogą nie być możliwe do nadania przy standardowej konfiguracji. W takich sytuacjach można skontaktować się z BOK w celu ustalenia prawidłowej ścieżki konfiguracji.
Uważnie sprawdzaj aplikacje zainstalowane na urządzeniu dziecka i wyłączaj te, na które nie wyrażasz zgody. Niektórych aplikacji zainstalowanych fabrycznie przez producenta telefonu lub operatora sieci komórkowej nie da się wyłączyć.
Aby można było zobaczyć lokalizację urządzenia należącego do dziecka, musi ono być włączone, niedawno używane (wybudzony ekran, rozmowa głosowa), połączone z internetem oraz mieć włączoną funkcję lokalizacji w telefonie z wysoką dokładnością.
Pamiętaj, że zablokowanie aplikacji np. YouTube, Facebook, Instagram, TikTok itd. nie spowoduje blokady korzystania z tego serwisu przez przeglądarkę w telefonie monitorowanym. Aby uniemożliwić takie korzystanie należy zablokować witryny wideo oraz witryny społecznościowe w zakładce „Ograniczenie stron www”.
Nie udostępniaj kodu PIN ustalonego w aplikacji „Bezpieczna Rodzina” swojemu dziecku – znając go może w każdej chwili wyłączyć monitoring, a tym samym uniemożliwić Ci kontrolę telefonu.
„Bezpieczny smartfon” zapewnia funkcje pozwalające określać, jak dziecko może korzystać z internetu, nie powoduje jednak, że internet staje się bezpieczniejszy. Aplikacja daje rodzicom wybór co do sposobu i czasu korzystania z internetu przez dziecko.