Polityka prywatności usługi „Gdzie Jest Bliski"

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem usługi z wykorzystaniem aplikacji: „Gdzie jest Bliski", „Stop Hejt", „Aplikacja SOS" (dalej: „Aplikacji Gdzie Jest Bliski") przeznaczonej na urządzenia mobilne oraz w serwisie internetowym: gdziejestbliski.pl jest Polkomtel sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa (dalej: „Administrator" lub „Polkomtel").

Zasady przetwarzania danych użytkowania, który odwiedza serwis internetowy: gdziejestbliski.pl określa polityka prywatności dostępna pod adresem: https://www.plus.pl/polityka-prywatnosci.

Niniejsze zasady ochrony prywatności określają to jak Twoje dane osobowe będę przetwarzane w związku z usługą „Gdzie Jest Bliski" dostępną na urządzenia mobilne.

W sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym realizacji praw, możesz skontaktować się z Administratorem:

- za pomocą adresu e-mail: [email protected]

- listownie na adres: Polkomtel sp. z o.o., ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa,

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres [email protected] lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".

Usługa i Aplikacja „Gdzie Jest Bliski"

W ramach usługi „Gdzie Jest Bliski" (dalej: „Usługa"), udostępniamy następujące funkcjonalności:

- Lokalizowanie: w zależności od wybranego wariantu pozwala np. rodzicowi na:

• lokalizowanie innej osoby np. dziecka poprzez podawanie położenie karty SIM po wyrażeniu zgody SMS lub lokalizowanie urządzenia za pomocą GPS, po zainstalowaniu Aplikacji,

• dodawanie i ustalanie miejsca, które odwiedza inna osoba odbieranie powiadomień, o położeniu osoby w tym miejscu,

• przeglądanie historii wykonanych lokalizacji.

- Ochrony w Sieci: funkcja pozwalająca zabezpieczyć osobę małoletnią przed dostępem do stron internetowych z nieodpowiednimi treściami;

- Aplikacja SOS: umożliwia osobie, której położenie jest lokalizowanej wysyłanie zgłoszeń o zagrożeniach (Zgłoszenie SOS) oraz zgłoszeń potwierdzających bezpieczeństwo OK (Zgłoszenie OK);

- Znajdź telefon: pozwala na lokalizowanie własnego urządzenia mobilnego poprzez automatyczne, co 15 minut, zapisywanie ostatniej znanej lokalizacji;

- Stop Hejt: funkcja wspierająca, przeznaczona do wsparcia ochrony osoby małoletniej przed cyberprzemocą;

- Hejt Alert: pozwala złożyć zamówienie na dodatkowe usługi konsultacyjne świadczone przez partnera biznesowego Polkomtel.

Informacje dla osoby, która korzysta z Usługi w celu lokalizowania np. członków rodziny, ochrony małoletnich, funkcjonalności Hejt Alert

Twoje dane osobowe będziemy przetwarzać:

- w celu świadczenia Usługi w ramach wybranych funkcjonalności po zainstalowaniu Aplikacji, w tym prowadzenia konta i przechowywania zgromadzonych na nim danych -- podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy, którą zawarłeś z Administratorem, art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

- w celu realizacji obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa -- podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

- w celu realizacji następujących prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej -- na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO:

• wykrywanie i eliminowanie nadużyć;

• cele dowodowe, analityczne i statystyczne;

• rozpatrywanie reklamacji oraz obrona przed roszczeniami i dochodzenie roszczeń związanych ze świadczoną Usługą.

- w celu oceny wiarygodności finansowej przed zawarciem umowy będziemy przetwarzać informacje o Twoim stanie zadłużenia wobec Administratora, wysokości Twojego abonamentu, o wartości innych zamówień dokonanych przez Ciebie oraz o stosowanych przez Polkomtel limitach - podstawa prawna jest art. 6 lit. b) RODO niezbędność przetwarzania do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

Skorzystanie z funkcjonalności Usługi związanych z lokalizacją (np. Znajdź Telefon) wymaga Twojej zgody na wykorzystanie danych o lokalizacji, wyrażonej na podstawie art. 392 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej. Bez tego nie będziesz mógł skorzystać z określonej funkcjonalności. Zgoda na korzystanie z danych o lokalizacji może zostać wycofana w Aplikacji poprzez wyłączenie funkcjonalności, która korzysta z danych o lokalizacji.

Informacje dla osoby lokalizowanej

Nasza Usługa umożliwia lokalizowanie osób np. członków rodziny na podstawie położenia karty SIM lub GPS po zainstalowaniu Aplikacji „Gdzie Jest Bliski". Przekazywana lokalizacja jest oparta o dane z sieci komórkowej, przez co jej dokładność zależy od gęstości pokrycia masztami telefonii komórkowej w obszarze, w którym przebywasz. Gdy zainstalowałeś aplikację „Gdzie Jest Bliski" przekazywana lokalizacja jest oparta o dane GPS Twojego urządzenia, przez co jej dokładność zależy od dostępności sygnału GPS w miejscu, w którym przebywasz.

Po wyrażeniu zgody na lokalizację osoba, która otrzymuje tę informację może włączyć automatyczne ustalanie lokalizacji Twojego urządzenia z minimalnym interwałem czasowym wynoszącym 15 minut. Dla Twojego urządzenia mogą zostać również włączone automatyczne strefy jak np.: dom, szkoła, praca, w celu wykrycia wejścia, obecności lub opuszczenia tej strefy przez Ciebie.

W przypadku zainstalowania Aplikacji „Gdzie Jest Bliski", będzie ona zbierać dane o lokalizacji Twojego urządzenia nawet gdy Aplikacja jest zamknięta lub nieużywana.

Twoje dane jak imię, nick, nr telefonu, zdjęcie, otrzymaliśmy od osoby, która chce poznać Twoją lokalizację, w celu poproszenia Cię o zgodę. Dane o lokalizacji otrzymujemy za Twoją zgodą wyrażoną na podstawie art. 392 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej, chyba że jesteś osobą małoletnią.

W każdej chwili możesz sprawdzić dla kogo wyraziłeś zgodę poprzez wysłanie wiadomości SMS o treści KTO pod numer 8082 (0zł). Możesz także łatwo cofnąć wyrażoną zgodę poprzez wysłanie wiadomości SMS o treści USUN na numer 8099 (0zł). Gdy na Twoim urządzeniu została aktywowana Aplikacja „Gdzie Jest Bliski", należy ją dodatkowo usunąć.

Jeśli otrzymałeś wiadomość SMS z prośbą o podanie lokalizacji i wyraziłeś na to zgodę, ale nie instalowałeś Aplikacji „Gdzie Jest Bliski" -- Twoje dane będziemy przetwarzać w celu wykonania Umowy. Twoich danych potrzebujemy, aby móc informować Twojego bliskiego o tym gdzie się znajdujesz.

Jeśli zainstalowałeś Aplikację „Gdzie Jest Bliski" i wyraziłeś zgodę na podawanie lokalizacji urządzenia mobilnego -- Twoje dane będziemy przetwarzać w celu świadczenia Usługi w ramach wybranych funkcjonalności po zainstalowaniu Aplikacji -- podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania danych do wykonania umowy, którą zawarłeś z Administratorem, art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

Twoje dane, niezależnie od tego czy zainstalowałeś Aplikację „Gdzie Jest Bliski" lub tego nie zrobiłeś, będziemy przetwarzać:

- w celu realizacji obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa -- podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

- w celu realizacji następujących prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub strony trzeciej -- na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO:

• wykrywanie i eliminowanie nadużyć;

• cele dowodowe, analityczne i statystyczne;

• rozpatrywanie reklamacji oraz obrona przed roszczeniami i dochodzenie roszczeń związanych ze świadczoną Usługą.

Informacja o przetwarzaniu danych Dziecka Stop Hejt

Twój opiekun (np. rodzic) może aktywować na urządzeniu mobilnym, z którego korzystasz, Usługę „Gdzie jest Bliski". To pozwala nam, w zależności od decyzji Twojego opiekuna, na: lokalizowanie Twojego położenia, zabezpieczenie Cię przed dostępem do szkodliwych treści w Internecie (Ochrona w Sieci), ochronę przed cyberprzemocą (Stop Hejt), a także pozwala Tobie wysłać do rodzica komunikat, że potrzebujesz pomocy (Aplikacja SOS).

Aby funkcjonalności taka jak Stop Hejt mogły działać potrzebujemy przetwarzać Twoje dane osobowe związane z tym jak korzystasz ze Swojego urządzenia mobilnego. Do tego potrzebna jest nam zgoda, którą udziela rodzić w Twoim imieniu.

Nasza Aplikacja, w miarę upływu czasu, będzie też coraz lepiej rozpoznawać to co się dzieje na Twoim urządzeniu, aby skuteczniej informować Twojego rodzica o cyberzagrożeniach, mogących Ci zagrażać. Do tego również potrzebujemy zgody, którą udziela nam rodzić w Twoim imieniu.

W ramach funkcjonalności „Ochrona w Sieci": przetwarzamy informacje o czasie i nazwie odwiedzonych stron internetowych, aplikacjach, oglądanych filmach w aplikacji YouTube.

W ramach funkcjonalności „Stop Hejt": będziemy automatycznie monitorować i profilować Twoje zachowanie w komunikatorach: WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat, Instagram i TikTok, YouTube identyfikując nietypowe wzorce takie jak aktywność nocna, szybkie pisanie, brak odpowiedzi lub częste usuwanie wiadomości. Nie mamy dostępu do treści wiadomości, które otrzymujesz lub wysyłasz w tych aplikacjach.

Funkcjonalności Ochrona w Sieci lub Stop Hejt zostaną wyłączone, gdy ukończysz 18 lat lub, gdy Twój rodzic podejmie wcześniej taką decyzję.

Zgromadzone dane będą dostępne na koncie tego użytkownika w usłudze do dziewięćdziesięciu dni, w zależności od wyboru pakietu przez Użytkownika.

JAKIE DANE I JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY

W naszej aplikacji korzystamy z rozwiązania umożliwiającego przechowywanie w pamięci Twojego urządzenia (telefonu, tabletu) określonych informacji, ułatwiających korzystanie z aplikacji lub Usługi (dalej: „Local Storage"). Local Storage wykorzystujemy m.in. po to, by umożliwić zaszyfrowane połączenie z naszą Usługą by przechować na Twoim urządzeniu podane przez Ciebie dane do zalogowania się w aplikacji oraz Twoje ustawienia w aplikacji.

Przechowywanie informacji w Twoim urządzeniu poprzez Local Storage ani uzyskiwanie przez nas do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu ani w zainstalowanym na nim oprogramowaniu.

W każdej chwili możesz usunąć informacje przechowywane dzięki rozwiązaniu Local Storage na Twoim urządzeniu poprzez odinstalowanie aplikacji oraz, w zależności od Twojego systemu operacyjnego, poprzez skasowanie w ustawieniach urządzenia mobilnego informacji z pamięci (cache) aplikacji lub wylogowanie się z aplikacji.

NARZĘDZI INNYCH PODMIOTÓW

W związku z wykorzystywaniem do świadczenia Usługi narzędzi innych podmiotów może dojść do umieszczania w Twoim urządzeniu plików cookies lub tokenów, a także do uzyskiwania dostępu do informacji przechowywanych na Twoim urządzenia, przez dostawców narzędzi.

Wykorzystujemy Google Analytics do zbierania informacji statystycznych, w tym celu użytkownikowi aplikacji jest nadawany unikatowy identyfikator instancji aplikacji. Google Analytics zbiera ogólne informacje dotyczące korzystania z aplikacji, aby ulepszać jej funkcjonalności i lepiej dopasowywać prezentowaną zawartość.

Więcej informacji o tym, jak działa i Google Analytics znajdziesz na stronie: www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.

W każdej chwili możesz zablokować działanie Google Analytics poprzez zmianę ustawień w systemie operacyjnym Twojego urządzenia oraz użycie rozwiązań blokujących te narzędzia udostępnionych przez dostawców na stronie: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout albo poprzez odinstalowanie aplikacji z Twojego urządzenia.

Korzystamy również z narzędzia Firebase, które pozwala nam na wysyłania komunikatów PUSH w aplikacji. Za pomocą komunikatów PUSH może przesyłać Tobie np.: informację, że Osoba Lokalizowana opuściła daną strefę, możesz otrzymywać informacje od dziecka, która ma zainstalowaną aplikację.

Komunikaty PUSH można w każdej chwili wyłączyć poprzez ustawienia aplikacji lub systemu operacyjnego Twojego urządzenia.

Po zalogowaniu użytkownika do aplikacji dochodzi do zebrania takich danych jak: informacja o sieci komórkowej, adres IP, informacje o sposobu korzystania z aplikacji m.in. o modelu i systemie operacyjnym urządzenia, , unikatowym identyfikatorze instancji aplikacji. Dane są przechowywane przez dwanaście miesięcy.

Dostawcą narzędzi Google Analytics oraz Firebase jest Google Irleand Limited.

ODBIORCY DANYCH

Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym Administratorowi usługi niezbędne do realizacji celów przetwarzania, w tym dostawcom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne, organizacyjne i doradcze, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, naliczania opłat i obsługi płatności, marketingu, integratorom oraz podmiotom realizującym dodatkowe świadczenie w ramach usług o podwyższonej opłacie, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, spółkom z Grupy Polsat Plus.

W przypadku wyrażenia przez Ciebie chęci skorzystania z funkcjonalności Hejt Alert dane będą udostępniane do Locon sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie przy ul. Tama Pomorzańska 1, który jest jej dostawcą. Podstawą udostępnienia Twoich danych osobowych do Locon sp. z o.o. jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), której musisz udzielić zanim dane osobowe zostaną przekazane do Locon sp. z o.o.

TWOJE PRAWA

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Ci następujące prawa:

1) sprostowania danych -- jeśli podczas zbierania danych wkradł się do nich błąd albo jeśli dane się zmienią, masz prawo podać poprawne i aktualne dane, a Administrator poprawi je lub zaktualizuje;

2) dostępu do danych -- możesz skorzystać z tego prawa, jeśli chce się dowiedzieć, jakie dane przetwarzamy;

3) do usunięcia danych, zwane też „prawem do bycia zapomnianym" -- jeśli uznasz, że dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, masz prawo zwrócić się do Administratora z żądaniem ich usunięcia;

4) do ograniczenia przetwarzania danych -- jeśli ma wątpliwości czy Administrator przetwarza dane prawidłowo, masz prawo do złożenia wniosku o ograniczenie przetwarzania;

5) do przenoszenia danych -- możesz otrzymać i przenieść od Administratora do innego podmiotu dane, które dostarczyłeś Administratorowi;

6) do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub podmiotu trzeciego;

Jeżeli wniosek dotyczy Dziecka to składa go Rodzic bądź Opiekun prawny.

Wniosek o realizację praw możesz złożyć:

- telefonicznie, dzwoniąc do Działu Obsługi Klienta (tel. 601102601),

- pisząc na adres: Polkomtel sp. z o.o. - Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa,

- pocztą elektroniczną na adres [email protected],

- pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).

Celem rozpatrzenia wniosku o realizację powyższych praw, Administrator jest uprawniony do weryfikacji tożsamości, co pozwala zapobiegać ujawnieniu informacji osobom nieuprawnionym.

Skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Niezależnie od realizacji wyżej opisanych praw możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.